Construíndo igualdade

RECURSOS

PROXECTOS

PLANS

VIOLENCIA DE XÉNERO

Recursos

Infantil, primaria e mocidade

Este venres ás 12.30 horas, presentaremos o noso conto contra a violencia de xénero ao alumnado e profesorado do CEIP Mondariz Balneario xunto a todas as persoas que queiran asistir. Mostramos o noso rexeitamento contra a violencia de xénero.

Descargar libro

¿E se nos queremos sen morrer de amor?

O amor romántico é unha construción social que parte dun vínculo afectivo entre dúas persoas, tratase dunha concepción tradicional do que debería de ser o amor. Así pois, pode estar cheo de ingredientes nocivos para a saúde:
• Desigualdades e roles de xénero. Exemplo: muller nai que deixa o seu traballo para coidar aos fillos ou fillas e que cociña e limpa mentres a súa parella ve a televisión.
• Dependencia emocional. Exemplo: ter ansiedade cando tarda bastante tempo en contestar a unha mensaxe.
• Violencia. O amor romántico incluso mitifica a violencia de xénero o entendela como un crime pasional que ten como causa os celos ou a irá, así a muller pasa a ser a culpable do seu propio asasinato. Exemplo: algo tivo que facer ela para que el tivera que facer iso.

Ver texto completo

O apego é un vínculo afectivo que se establece desde os primeiros momentos de vida pola procura de coidados, seguridade, protección e benestar. A forma en que creamos eses vínculos e a resposta que temos a esas necesidades marcan o tipo de apego que se desenvolve. O estilo de crianza é un dos factores que máis inflúe no apego, xa que ambos afectan a nivel cognitivo, emocional e social.
Sabes cal é o teu estilo de crianza? Existen catro estilos como podedes observar a continuación:
• Estilo autoritario: moita autoridade, pouca dispoñibilidade e pouco afecto. Polo xeral son pais ou nais que impoñen moitas regras e castigan cando non se cumpren.
• Estilo permisivo: poucos límites e alta dispoñibilidade. Pais ou nais que sempre din que si aos caprichos dos seus fillos ou fillas, denomínanse “helicóptero” porque é como se sobrevoaran por cerca para ir cubrindo todos os seus antollos.
• Estilo democrático: alto control e alta dispoñibilidade. Son os pais ou nais que teñen regras pero dan explicacións dos motivos das súas actuacións
• Estilo neglixente: sen control e con baixo afecto. Son pais ou nais que non están dispoñibles, non mostran afecto.

Ver texto completo

Somos o que escoitamos. Breve introdución ao machismo musical das nosas vidas.
A Real Academia Española define o machismo como unha actitude de prepotencia dos homes respecto ás mulleres. Prácticas, comportamentos e ditos que resultan ofensivos. As letras de moitas das cancións que escoitamos son un exemplo de isto.
Escoitamos música dende que nacemos, a través de nanas, cancións para aprender as partes do corpo ou incluso unha nova lingua. As letras delas forman parte do noso día, recordamos con elas instantes concretos da nosa vida e sen ser conscientes forman parte da nosa socialización.
Crecemos oíndo como Don Federico matou a súa muller, fíxoa picadillo e a púxoa a remover como outro home se quere casar con unha señoriña da capital que saiba coser, bordar e abrir a porta e o capitán dun barco inglés ten unha muller en cada porto. É mentres escoitamos isto o noso inconsciente crea unha imaxe de como debería de ser o trato entre homes e mulleres.

Ver texto completo

Familias e persoas adultas

Realizado polo Concello de Mondariz Balneario coa colaboración do Ministerio de Igualdade e da Consellería de emprego e igualdade.

– Pautas para escoller contos que potencien identidades de xénero igualitarias. 0:41
– Sexo/Xénero 0:47
– Como se constrúe a condición de ser home ou muller. Os axentes de socialización.2:08
– Por que é tan importante a literatura infantil.4:05
– Os contos clásicos como axente de socialización primaria. 9:28
– Como podemos saber cando un conto é coeducativo? 11:20
– A linguaxe. Ten un valora simbólico importantísimo que é necesario ter en conta na transmisión de historia se relatos. 11:31
– As ilustración. Que os personaxes femininos e masculinos están bastante equilibradas, tanto no ámbito doméstico como externos ao fogar. Evitar imaxes tópicas que representan sempre aos homes como fortes, competitivos e activos, e ás mulleres, como débiles e pasivas. 12:40
– Os contidos. A proposta é romper cos modelos tradicionalmente feminizados e masculinizados, de tal maneira que, podamos ler contos que falen por exemplo do traballo doméstico ou dos coidados con figuras asociadas a imaxes masculinas; e igualmente se falamos de ámbitos políticos ou de decisión, ámbito científicos, ámbitos do público buscar contos nos que as historias teñan como protagonistas a mulleres ocupando eses postos de responsabilidade.14:25
– Arturo e Clementina de Adela Turin e Nella Bosnia.16:10
– Rosa Caramelo de Adela Turin e Nella Bosnia.18:49
– Oliver Button es una nena de Tomie dePaola.20:10
– Me llamo Pecas de Raquel Díaz Reguera.21:28
– Con Tango son tres de Justin Richardson e Peter Parnell 23:00
– O año que é un porquiño de Pim Lammers e Milja Praagman.23:52

Proxectos

2023

O 25 de novembro é o día internacional contra a violencia machista.
Queremos mostrar o noso rexeitamento contra a violencia de xénero cunha campaña que resalta os contidos da nosa web.
Repasemos o mito do amor romántico para unhas relación sanas e saudables.

2022

Contacontos e un obradoiro de contos creativos para primaria co fin de potenciar a igualdade a través do coñecemento de mulleres pioneiras en diferentes ámbitos profesionais e fomentar valores cívicos para a formación dun pensamento crítico que impida discriminacións e prexuízos de xénero.

Obradoiro de corresponsabilidade para educación infantil.

Conto didáctico: Realizamos que se densenvolve en Mondariz Balneario e que presende visualizar os obxectivos de igualdade, diversidade e non violencia que pretendemos para esta vila.

2021

Exposición diante do concello con logos e imaxes que aproveitamos dunha actividade de sensibilización  e coa que fixemos un vÍdeo que colgamos na web fixemos un Obradoiro cun contacontos pola igualdade

Como todos os anos durante o mes de xullo e decembro realízouse un proxecto de carácter sociocomunitario, establecendo unha oferta de sensibilización na igualdade de xénero, educativa e lúdica para nenas e nenos do municipio. Ten como finalidade proporcionar ás familias do municipio un recurso que facilite a conciliación da vida laboral. Buscouse ocupar o tempo de lecer das nenas e nenos de forma organizada e planificada a través de actividades que potencien a corresponsabilidade en todas as esferas da súa vida. No deseño e execución tense conta a perspectiva de xénero e a integración de tarefas que estimulen a autonomía e capacidade crítica das e dos participantes. Preténdeuse implicar ás familias a través das indicacións básicas sobre as actividades e rutinas.

visitas con perspectiva de xénero 2021 MB

Visitas guiadas explicando a través da historia o papel da muller na vila de Mondariz Balneario. Realizouse 1 visita para a veciñanza e público en xeral, previa inscrición e unha visita para o alumnado do Ceip Nosa señora de Lourdes de Mondariz Balneario. Duración: 1:30-1.45

Escape room urbano, rexeita ó maltratro: Deseño de probas lúdico deportivas con conti-do de violencia de xénero.

 

Campaña 25N contra a Violencia de Xénero

Manifestación contra a violencia dse xénero coa comunidade escolar.

 

Campaña on line contra a violencia de xénero

2020

Escola de Igualdade de verán: Sensibilización en igualdade e prevención da violencia de xénero.

Sensibilización en igualdade e prevención da violencia de xénero. Dada a situación do noso Concello e coa revisión da situación  pensamos que era bo os nenos e nenas do Concello e alumnado escolarizado nel tiveran a oportunidade para xuntarse despois dos meses que pasaron sen socializar entre eles e que esta pode ser unha boa oportunidade para a escola de verán traballando a igualdade e os valores necesarios para a prevención da violencia de xénero. Pretendeuse un proxecto educativo no que de forma lúdica nenos e nenas traballaron valores que axudaron a que se relacionen en igualdade e que, desta forma,  sentar as bases para que non se produzan casos de violencia de xénero.

Trasversalmente en todas actividades ( videoforum,culturas diferentes, obradoiros de cocina…)   se traballaron os estereotipos , as profesions, pouco representadas, o sexo dos xoguetes…

Creación de contidos e dixitalización dos contidos creados:

Creamos un apartado en igualdade na web do concello de Mondariz balneario e creamos contidos:

  • Dixitalización dos contidos creados
  • Creación de espazos nas redes sociais que se poden retroalimentar

Bolsas reutilizables co texto “ Eu digo non á violencia contra as mulleres ”

Coa intención de mostrar o rexeitamento da cidadanía  de este Concello  contra a  a violencia de xénero implicando á veciñanza posicionándose ante o maltrato

Realizado polo Concello de Mondariz Balneario coa colaboración do Ministerio de Igualdade e da Consellería de emprego e igualdade.

Plans de igualdade

Descargar o plan

Violencia de xénero

Proximamente...

Novas de igualdade

Un conto contra a violencia de Xénero

Este venres ás 12.30 horas, presentaremos o noso conto contra a violencia de xénero ao alumnado e profesorado do CEIP Mondariz Balneario xunto a todas as persoas que queiran asistir. Mostramos o noso rexeitamento contra a violencia de xénero.

Leer más »